fbpx

BMW hooldus ehk tehniline autohooldus (TH)

BMW HOOLDUS ehk Tehniline autohooldus (TH)

Üha enam tänapäevaste BMW-de sõlmi ja agregaate muutub hooldusvabaks ning paljud vedelikud valatakse autosse tootjate sõnul kogu selle tööeaks. Tõenäoliselt saabub tõesti kunagi see aeg, mil auto kogu elu jooksul hooldust ei vaja. Paraku ei juhtu see ilmselt veel niipea. Praegu vajab iga BMW jätkuvalt õigeaegset, hoolikat ja kvaliteetset hooldust. Baieri autod muutuvad iga aastaga üha kõrgtehnoloogilisemaks, mistõttu muutub ka BMW hooldus sageli juveliiritööks, mis nõuab tegijatelt selle konkreetse margiga töötamiseks palju teadmisi, kõrgeid kutseoskusi ja tohutuid kogemusi.

CBS EHK BMW SEISUKORRAL PÕHINEV HOOLDUS

Moodsatel BMW-del on oma, kuigi esialgu puhtalt tehnilisest infost sõltuv intellekt. Seetõttu ei esitata Baieri autode omanikele enam ranget nõuet läbida tehnohooldus näiteks pärast 15, 30, 45 jne. tuhande kilomeetrist läbisõitu. Intellektuaalne hooldussüsteem CBS (Condition Based Service ehk seisukorral põhinev hooldus) analüüsib pidevalt auto kohta saabuvaid andmeid ja arvutab mõne tehnilise vedeliku, piduriklotside, ketaste jms asendamise hooldusplaani iga BMW jaoks eraldi. Arvutamisel võetakse arvesse teavet eelnevate hoolduste intervallide, kasutustingimuste, sõidustiili, läbisõidu, osade kulumise, tehniliste vedelike ja paljude muude tegurite kohta.

 

Broneeri BMW autohooldus telefonil +372 56456471

BMW PIDURISÜSTEEMI HOOLDUS

Iga auto sõlmede ja agregaatide hulgas nõuab ilmselt kõige terasemat tähelepanu pidurisüsteem. Kõige sagedamini nõuavad tähelepanu pidurisüsteemi sellised osad nagu piduriklotsid, -kettad ja -vedelik. Paaris ketas/klots kuluvad kiiremini just piduriklotsid. Kõige võimsam piduriklotside eluiga mõjutav tegur on juhi sõidustiil. Kui rahuliku sõidustiiliga sõidetakse BMW tehaseklotside komplekt nulli 70 tuhande kilomeetriga, siis „kulutada“ saab need ka tunduvalt kiiremini – näiteks kui läbida raske maasturiga agressiivses sõidustiilis 25 000 kilomeetrit mööda raskemat maastikku. Vaatamata suhtelisele vastupidavusele peavad pidurikettad reeglina vastu ainult kaks klotsivahetust ja paluvad koos kolmanda klotsi partiiga juba ka ise luba teenitud puhkusele minna. Ka nende saatus sõltub suuresti roolikeeraja temperamendist. Kõigi pidurivedelike põhiprobleem omakorda on suurenenud hügroskoopsus (võime õhust niiskust imada). Just vee sattumine pidurisüsteemi võib muuta selle hüdraulilise vedeliku kasutuskõlbmatuks ja vähendada teie sõiduki aktiivset ohutust. Seetõttu on äärmiselt oluline vahetada pidurivedelik hoolduse käigus välja mitte osaliselt, vaid täielikult ja just teie auto jaoks soovitatava vastu iga kahe aasta järel!

Pidurite hooldus:

Esimeste piduriklotside vahetus – Alates 54.-
Tagumiste piduriklotside vahetus – Alates 54.-
Esimeste piduriketaste vahetus (koos piduriklotside ja liuguritega) – Alates 81.-

Tagumiste piduriketaste vahetus (koos piduriklotside ja liuguritega) – 81.-
Pidurivedeliku vahetus 40.-

BMW VEDRUSTUSE HOOLDUS

Tänapäevaste BMW-de vedrustus olenemata oma keerukusele ja ehitusele tavakasutuses palju probleeme ei tekita. Keskmiselt vajab bmw veermik remonti või hooldust iga 70-80 tuhande kilomeetri järel, kuid soovitame veermikut kontrollida iga 6 kuni 12 kuu möödumisel. See tagab alati turvalised sõiduomadused ning säästab rehvide kulumise arvelt rahakotti.  Reeglina vajavad regulaarset vahetust hoobade kummipuksid või šarniirid, stabilisaatorivardad, roolivardad ja -otsad. Mõistagi sõltub teie auto vedrustuse seisukord sõidustiilist, vedrustuse hooldusajaloost ja kasutatud varuosade kvaliteedist. B-varuosad ei pea kahjuks alati vastu sama kaua kui originaalid: mõnel juhul võib B-varuosade ressurss olla viis kuni kümme korda väiksem. Pärast vedrustuse hooldust ärge unustage sildade reguleerimist ehk kokku- ja lahkujooksu reguleerimise vajadust rataste paigaldusnurkade tehaseväärtuste taastamiseks.

Vedrustuse hooldus:
Veermiku kontroll – 30.-
Remont 54.- tund
Ettevalmistus sillastendiks (vajadusel kui reguleerimist vajavad detailid on tugevalt kinni oksüdeerunud ja vajavad liikuma panemist ning määrimist) ning veermiku kontroll – alates 30.-
Kokku- ja lahkujooksu reguleerimine ehk sillastend – alates 55.- (esisild) ja alates 65.- (esi + tagasild).

BMW AUTOMAATKÄIGUKASTIDE ÕLIVAHETUS

BMW automaatkäigukastide peamine nüanss on seotud asjaoluga, et ametlikult on õli autodesse valatud kogu elueaks. Samas soovitab nende agregaatide otsene tootja ja tarnija ettevõte ZF transmissioonivedelikku siiski vahetada, ehkki pikema läbisõiduintervalliga.

Soovitatav automaatkäigukasti õlivahetusgraafik on käigukasti mudelist sõltuvalt iga 80-100 tuhande kilomeetri järel. Seda ZF-i soovitust ei maksa eirata – auto kasutamine vana õliga võib lõppeda käigukasti kuluka remondiga.

 

BMW ÜLEKANDEKASTI EHK VAHEKASTI ÕLIVAHETUS

Nelikvedu pole ainult sõidumõnu, vaid ka kindlus märgadel või libedatel teedel liigeldes. Ülekandekasti õli jaotab pöördemomendi auto telgede vahel, määrib ja jahutab ning kaitseb selle sõlme osi. Ülimalt uisapäisa tehtud tegu oleks end ainult vahekastis õigeaegselt vahetamata õli tõttu nelikveo eelistest ilma jätta. Seda enam, et peate õlivahetuse eest maksma täpselt ühe liitri õli (kasti lihtsalt rohkem ei mahu) ja hooldemehe minimaalse töötundide arvu hinna.

Tehniliste vedelike vahetus:
Automaatkäigukasti õli vahetus – Alates 290.-
Jaotuskasti õli vahetus – 90.-
Esireduktori õli vahetus – Alates 40.-

Tagareduktori õli vahetus – Alates 30.-

BMW FILTRITE VAHETUS

Kütusefiltri kanda on raske ülesanne – puhastada mootorit toitvat kütust ja arvestades meie kütusekvaliteeti, pole see töö lihtsate killast. Peamine oht, mis kütusefiltrit ähvardab (bensiinimootori puhul käib see element tavaliselt komplektis kütusepumbaga), on kehva kvaliteediga kütuse tankimine kahtlase väärtusega tanklates. Selle tagajärjel võib kannatada mitte ainult puhastuselement, vaid kogu toitesüsteem.

Salongifiltri ülesanne on juhile ja reisijatele soodsa õhkkonna loomine, mis paraku on soodne ka bakteritele. Kui filtrit reglemendi järgi ei vahetata, on oht, et mikroobid hakkavad õhukonditsioneeri aurustil agaralt paljunema.

Õhufilter puhastab põlemiskambritesse sisenevat õhku. Selle teha on, millist õhku mootor „hingab“. Sel puhastuselemendil pruugib vaid läbi lasta mõni liiga suur tolmukübe või mis veelgi hullem – liivatera, ja mootorit hakkab kohe ähvardama suur kulumisoht (kuni surve kadumise või agregaatide sõlmede kulumiseni).

Tänapäevastes BMW-des on neli peamist filtrit. Õlifilter paigaldatatakse otse mootorisse ja see hoolitseb selle eest, et mootorisse jõuaks ainult puhas õli. Just selle filtri seisukorrast sõltub mootorit määriva, jahutava ja puhastava vedeliku kvaliteet ning järelikult mootori tööiga. See filter vahetatakse koos mootoriõli vahetusega alati uue vastu. Me kasutame ainult kõige kõrgema kvaliteediga filtreid ja õlisid, et tagada kvaliteetne sõiduki hooldus ja pikk iga.

Tehnohoolduse hind sõltub suuresti auto läbisõidust, autotootja tehnilistest soovitustest ning auto mootorist, mudelist ja vanusest. Hinnad jäävad vahemikku alates 100 kuni 300 eurot.

 BMW MOOTORIÕLI VAHETUS

Mootoriõli korralik ja õigeaegne vahetus pikendab mootori tööiga isegi rasketes tingimustes. Mootoriõli ei määri ainult hõõrduvaid osi, vaid ka kaitseb mootorit korrosiooni eest ning jahutab seda. Kahjuks rikneb õli seejuures väga kiiresti – see hakkab oksüdeeruma sõna otseses mõttes esimesel kokkupuutel õhuga, mootoris aga kulutavad seda kõrged temperatuurid, põlemissaadused ja võitlus korrosiooniga. Seepärast on õigeaegne õlivahetus mootori olulisim ja ilmselt auto hoolduses kõige sagedasem vajadus. Kahjuks pole harvad juhtumid, kus hoolimatu edasimüüja jätab õli vahetamata, kuigi klient selle eest maksab.

Tehase poolt ette nähtud õlivahetus- või hooldusvälp pole kahjuks Eesti kliimat ja kütusekvaliteeti arvesse võttes pädev. Meie soovitame mootoriõli vahetada iga 10-15 tuhande kilomeetri järel (sõltuvalt sellest, kas auto sõidab pigem pikki või lühikesi vahemaid). Teisi filtreid (kütuse-, õhu-, karterituulutus- ja salongifiltreid) soovitame vahetada vähemalt kord aastas või iga 20-30 tuhande kilomeetri järel (jällegi sõltuvalt sõiduki kasutusomadustest)

Mootoriõli vahetus alates 54.-
Originaalõli BMW LL-01 – 1 liiter  10.-
Originaalõli BMW LL-04 – 1 liiter 12.-
BMW-dele kehtib Cazone-s, nagu ka margiesinduses, õlivahetus kampaania, mille hindadega saab tutvuda kampaania lehel: www.carzone.ee/kampaania

BMW JAHUTUSVEDELIKU VAHETUS

Jahutussüsteem on tänapäevase soojuskoormusega mootori tõrgeteta töö tagamise tähtsaim element ja jahutusvedelik mängib selles hindamatut rolli. Hea jahutusvedelik, mis pole veel oma omadusi kaotanud, on võimeline tõhusalt soojust ära juhtima isegi kõige ekstreemsemates režiimides töötavalt mootorilt. Niipea kui jahutusvedelik on vananenud, kaovad ka selle peamised võimed – külmakindlus ja jahutamine ning mootorikoormus hakkab suurenema. Jahutusvedeliku vahetus kuulub plaaniliste tehnohooldustööde nimekirja ja seda tuleb teha iga 5 aasta järel.

Jahutusvedeliku vahetuse hind: alates 54.-

BMW SÜÜTE- JA HÕÕGKÜÜNALDE VAHETUS

Selliste lihtsate kulumaterjalide nagu süüteküünlad talitlushäired võivad korraga tuksi keerata mitu auto väga kallist agregaati ja sõlme. Näiteks võib vale süütehetk või nõrk süütamine ning sellest tulenev kütuse mittetäielik põlemine kambrites põhjustada katalüsaatori läbi põlemist (selle maksumus võib mõne BMW mudeli puhul ulatuda 500 euroni ja üle selle). Küünalde viletsa töö tõttu kannatavad ja võivad rikneda ka süütepoolid, süüteküünla purunemise korral aga võite leida end silmitsi kolvirühma kuluka remondiga.

Diiselmootori hõõgküünalde mitterahuldava töö tõttu lähevad kiiresti rivist välja näiteks sõiduki DPF ehk tahmafilter, küünalde elektrooniline juhtplokk ja ka auto aku ning pikka aega vahetamata küünlad võivad lihtsalt oma pesadesse kinni oksüdeeruda (mis võib lõppeda mootori lahtivõtmisega). Võrrelge, kui palju maksab küünalde vahetus ja rehkendage nende tõttu tuksi läinud agregaatide võimaliku remondi umbkaudne hind ning mõistate, et suhteliselt odava küünlavahetusega remonditöökojas säästate te nii oma autot kui rahakotti.

Süüteküünalde vahetus – teeme täpse pakkumise vastavalt Teie sõidule.
Hõõgküünalde vahetus – teeme täpse pakkumise vastavalt Teie sõidukile.

BMW AKU VAHETUS

Aku roll BMW elus kasvab iga aastaga hoogsalt. Need mitte vaid ei toida tohutut hulka multimeedia- ja meelelahutussüsteeme, vaid annavad energiat ka aktiivohutussüsteemidele, vedrustuselementidele (aktiivsed külgsuunalise püsivuse stabilisaatorid) ja elektrilistele roolivõimenditele. Seepärast tuleb oma auto aku seisukorda hoolikalt jälgida, vältides selle täielikku tühjenemist. See tuleb perioodiliselt täis laadida ja kontrollida vajadusel elektritarbijate lekete puudumist. Aku spetsiifilise ehituse ja asukoha tõttu kaasaegsetel BMW-del on mõistlikum usaldada selle vahetus spetsialistidele, kellel on kogemusi just töös Baieri autodega.

Aku vahetus koos registreerimisega – 54.- + aku hind.

BMW REHVIVAHETUS

BMW-de rehvivahetus töödel on oma iseärasused, mis on seotud madala profiili, suure läbimõõdu ja tugevdatud külgedega RunFlat rehvide kasutamisega praktiliselt kõikjal. Kaugeltki iga tavaline pink ei saa selle tööga hakkama velge, rehvi või rõhuandureid vigastamata.

 

BMW KOKKU- JA LAHKUJOOKS (SILLASTEND EHK SILDADE REGULEERIMINE)

Aja jooksul lähevad autorataste nurgad paratamatult paigast. See juhtub pärast vedrustuselementide vahetust, suurest löökaugust läbi sõitmise tõttu või lihtsalt normaalse kasutamise käigus. Auto hakkab tavatult äkiliselt käituma, pidurdamisel “vänderdama”, kipub küljele kalduma, kuigi rool on otse jne. Niipea, kui märkate selliseid sümptomeid, ärge lükake visiiti edasi. Vastasel juhul märkate peagi rehvide ebaühtlast kulumist, sõidumõnu aga lihtsalt haihtub. Carzone autokeskuses toimub kokku- ja lahkujooksu reguleerimine maksimaalselt täpse tulemuse saavutamiseks professionaalsel ja innovaatilisel kontaktivabal laserite ja kaameratega juhitaval sildade reguleerimispingil. 

Sillastendiks ettevalmistus (vajadusel kui reguleerimist vajavad detailid on tugevalt kinni oksüdeerunud ja vajavad liikuma panemist ning määrimist) ning veermiku kontroll – alates 30.-
Kokku ja lahkujooksu reguleerimine ehk sillastend – alates 55.- (esisild) ja alates 65.- (esi + tagasild).

BMW AUTOHOOLDUSE PLUSSID CARZONE AUTOKESKUSES

Meie, Carzone autokeskuse meeskond, oleme juba aastaid spetsialiseerunud BMW-de hooldusele Eestis. Oleme kogunud suurel hulgal kogemusi Baieri autodega töötamisel ning suudame pakkuda BMW sõlmede, agregaatide ja vedelike kvaliteetset hooldust ning remonti.

 Carzone Autoteeninduses kanname hooldused ja soovi korral ka remonttööd BMW AG ametlikku andmebaasi.

Broneeri BMW hooldus või remont telefonil +372 56456471

Seotud teenused

© Kõik õigused kaitstud. CarZone 2024.