fbpx

BMW MOOTORI KETTIDE VAHETAMINE (KETIVAHETUS)

BMW autodel on gaasijaotussüsteemi vööks mootorikett. Selle lahenduse peamine eelis on hammasrihmast suurem ressurss. Kuid on ka miinuseid: keerukas diagnostika (mootorikett on mootori sees), tugev sõltuvus õli kvaliteedist, tasemest ja vahetusintervallist ja purunimise korral tõsisemad tagajärjed kui hammasrihmaga. Selles artiklis räägime teile, kuidas mõista, et mootorikett on välja veninud, mis võis kaasa tuua selle kiirenenud kulumise, millised tagajärjed ootavad mootorit, kui mootoriketti ei asendata õigeaegselt ja kuidas ei peaks teostama selle mehhanismi diagnostikat ja asendamist.

BMW MOOTORIKETI VAHETUSE HIND

Mootorikettide vahetuse kampaaniahind on alates 1150 eurot (käibemaksuga) tagaveoliste ja manuaalkäigukastidega BMW-de puhul ning kuni 1500 eurot suuremate nelikveoliste BMW-de korral. Kampaania raames pakume varuosadele kuni 20% soodustust ning töödele kuni 5% soodustust.

BMW MOOTORIKETI ELUIGA (KETTIDE ELUIGA)

Reeglina on BMW sõidukite mootorikettide eluiga lühem kui mootoril endal. Ideaalsete töötingimuste korral on mootorikett võimeline „läbima” 200-300 tuhat kilomeetrit, kuid on olnud ka juhtumeid, kus mootorikett puruneb juba 150 tuhande kilomeetri juures. Suurimaks teguriks keti väljavenimisel on õlivahetuse välp ning õli kvaliteet ja sõiduki kasutamisomadused. Kui auto on teinud enamasti lühikesi sõite ja palju külmkäivitusi, võib mootorikett vajada vahetamist juba 100-150 tuhande kilomeetri järel. Kui autoga tehakse pigem pikki sõite ning mootoriõli on vahetatud tihemini, kui tehas seda soovitab, saab ka mootorikettide vahetust tunduvalt edasi lükata.

MOOTORIKETI KULUMISTUNNUSED

Väliselt on mootoriketi seisukorda võimatu ilma klapikambrikaant eemaldamata kindlaks määrata: erinevalt hammasrihmast on mootorikett mootori sees peidus. Seetõttu on vaja eriti hoolikalt tähele panna selle elemendi kulumise kaudseid tunnuseid.

    1. Mootori ja käigukasti ebaühtlane koostöö. Käigukast hakkab käike vahetama „jõnksuga“ või toimuvad käiguvahetused tavapärasest kõrgemal pöördel.
    2. Iseloomulik müra (mürin, metalliline helisemine, sahin, kõrin) väljaveninud (nõrgenenud) mootoriketi töö korral (selle hääle tunneb BMW-dele spetsialiseerunud spetsialist kohe ära, seega soovitame pöörduda veninud keti kontrolliks endale sobivasse teenindusse või tulla autot näitama Carzone autoteenindusse).
    3. Mootor lakkab käivitumast. (väljaveninud mootorikett tegi ülehüppe üle mitme nukkvõlli kulunud hammasratta hamba või purunes).
    4. Järsk võimsuse kadu ja mootori rike liikumise või töötamise ajal (mootoriketi üle hüppamine või purunemine).

 

  • KUI BMW MOOTORIKETTI EI ASENDATA ÕIGEAEGSELT
  • Erinevalt gaasijaotussüsteemi hammasrihma (mis asub väljaspool mootorit) purunemisest põhjustab mootoriketi purunemine (mootori sees) mootori sisemuses tõsiseid kahjustusi. See on üks jõuagregaadi kallimaid ja aeganõudvamaid remonditöid.
    • Mootoriketi purunemine (või ülehüpe üle mitme hammasratta hamba korraga) toob kaasa klappide ja kolbide töö desünkroniseerimise. See põhjustab kolvi löögi vastu klappi. Sellise „kohtumise” tagajärjel klapid painduvad, kolb saab löögi klapiplaadilt, põlemiskambri lähedusse tekivad silindripea tasapinnale mõlgid, viga võib saada isegi klapipesa, juhthülss, nookur ja nukkvõll;
    • Purunenud mootorikett purustab oma suure massi ja inertsi tõttu mootori detaile;
    • Tugevalt välja venitatud mootorikett hüppab reeglina üle mitme hamba korraga ja mootor ei käivitu sellisel juhul üldse ning kui see juhtub sõidu ajal, siis on selle tagajärjeks tavaliselt mootori sisemised kahjustused ja olukord lõppeb reeglina kas mootori vahetusega või suurema mootoriremondiga;
    • Väljaveninud mootorikett häirib ka gaasijaotussüsteemi faaside muutmise süsteemi (VANOS), klappide tõstmise reguleerimise (Valvetronic), kütuse õige õhuga segunemise ja muude mehhanismide tööd.

MIS KULUTAB BMW MOOTORIKETTI

Ühelt poolt see, et mootorikett on „peidetud” mootorisse, mis kaitseb mootoriketti välismõjude eest ja muudab selle töö vaiksemaks, teisest küljest muutub just see eelis hammasrihma ees mootoriketi jaoks ka peamiseks ohuteguriks. Mootorikett sõltub suuresti mootoriõli tasemest, selle kvaliteedist ja asendamise  perioodilisusest ning määrde puudujääk on selle ajami kiirenenud kulumise peamiseks põhjuseks.

  • Kulunud ketipinguti võib põhjustada mootoriketi pingutuse nõrgenemist ja selle tagajärjel mootoriketi ülehüpet ja/või gaasijaotussüsteemi faasinihet;
  • Samuti ei saa ebapiisava õlisurve korral oma tööga hakkama hüdrauliline mootoriketi pinguti (mootoriketi pingutus nõrgeneb ja tekib mootoriketi üle hammasrataste ülehüppe risk);
  • Nukkvõlli kulunud hammasrattad (mootori ketirattad) võivad samuti põhjustada mootoriketi ülehüpet või koguni puruneda.
  • Mootoriketi kiirenenud kulumist põhjustab ka halva kvaliteediga, antud mootorile sobimatu või pikema aja jooksul välja vahetamata mootoriõli;
  • Mootorikett kulub vanusega: aja jooksul nõrgenevad lülide liigendühendused ja mootorikett venib välja;
  • Mootori pöörete arvu järsk tõus, samuti mootori pikaajaline töö maksimaalsetel koormustel. Kui kahtlustate, et teie BMW kett võib olla välja veninud, soovitame autoga sõita väga rahulikult.
  • Gaasijaotussüsteemi ebakvaliteetne remont ja hooldus.

KUIDAS BMW MOOTORIKETTI ASENDADA EI TOHI

Selleks, et vältida mootoriketi tugevat väljavenimist, selle ülehüpet üle hammasratta hammaste ja purunemist, tuleb see detail asendada vastavalt tootjatehase soovitustele. Seejuures tasub pöörduda vaid nende teeninduskeskuste poole, kel on piisav BMW-dega töötamise kogemus ja kõik vajalikud seadmed.

  • Ajastust mõõdetakse väntvõlli käsitsi keerates;
  • Mootoriketi pikkuse mõõtmisel ei tohi pöörata väntvõlli mootori töötamisele vastassuunas;
  • Mootoriketi pikkuse mõõtmine toimub ainult spetsiaalsete eritööriistade abil;
  • Mootoriketi eemaldamiseks ja paigaldamiseks on vaja spetsiaalset seadeldist;
  • Mootoriketi eemaldamise ja paigaldamise korral on suur tõenäosus, et mootoriketi lahtised osad satuvad mootorisse, seetõttu tuleb ploki pea katta;
  • Uue mootoriketi paigaldamisel tuleb rangelt kinni pidada BMW tehase poolt etteantud pingutusmomentidest;
  • Mootoriketti ei ole lubatud asendada samal ajal ketirattaid, polte, pinguteid ja ketitaldasid (pingutus ja summutusribasid) vahetamata;
  • Ei ole lubatud asendada mootoriketti asendamata seejuures mootoriõli ja õlifiltrit.

KUIDAS TOIMUB MOOTORIKETTIDE VAHETUS ETTEVÕTTES CARZONE

  • Mootoriketi vahetamise korral, selle eemaldamisel ja uue paigaldamisel kasutame tootjatehase poolt sertifitseeritud spetsiaalseid tööriistu ja diagnostikaseadmeid;
  • Mootoriketi asendamise korral juhindume kehtivatest tehnilistest eeskirjadest;
  • Samaaegselt mootoriketi asendamisega vahetame välja mootoriõli ja õlifiltri;
  • Mootoriketi asendamise korral vahetame alati välja pingutus- ja summutusribad.
  • Jälgime BMW varuosade sarja värskeimaid uuendusi ja kasutame oma töös (sealhulgas ajamimehhanismi asendamise korral) ainult mootoriketi uusimaid modifikatsioone ja tootja poolt heaks kiidetud originaalvaruosi.

MIKS TASUB ASENDADA MOOTORIKETT JUST CARZONE AUTOTEENINDUSES

  • Mootoriketi asendamisel kasutame originaalvaruosi ja kulumaterjale.
  • Ostame kõik originaalvaruosad igaks remondiks BMW kesklaost.
  • Anname garantii oma mootoriketi asendustööle ning varuosadele.

Hinnapakkumise saamiseks palume täita kontaktivorm läbi meie kodulehe või kirjutada meile kiri, kuhu lisate enda eesnime, telefoninumbri, e-maili aadressi ning autonumbri või vin-koodi.

Hinnapakkumise saadame üldjuhul 2-3 tööpäeva jooksul ning vastame alati tekkivatele küsimustele suurima heameelega!

Seotud teenused

© Kõik õigused kaitstud. CarZone 2022. Kodulehe arendas ja haldab W3b.ee - Kodulehed, E-poed ja Digiturundus