BMW MOOTORIKETTIDE VAHETAMINE CARZONE AUTOKESKUSES
BMW autodel on gaasijaotussüsteemi ühendamiseks mootorikett. Selle lahenduse peamine eelis on hammasrihmast suurem ressurss. Kuid on ka miinuseid: keerukas diagnostika (mootorikett on mootori sees), tugev sõltuvus õli kvaliteedist, tasemest ja vahetusintervallist ning purunimise korral tõsisemad tagajärjed kui hammasrihmaga. Selles artiklis räägime teile, kuidas mõista, et mootorikett on välja veninud, mis võis kaasa tuua selle kiirenenud kulumise, millised tagajärjed ootavad mootorit, kui mootoriketti ei asendata õigeaegselt ja kuidas ei peaks teostama selle mehhanismi diagnostikat ja asendamist.
BMW MOOTORIKETI VAHETUSE HIND
Mootorikettide vahetuse kampaaniahind on alates 1150 eurot (käibemaksuga) tagaveoliste ja manuaalkäigukastidega BMW-de puhul ning kuni 1600 eurot suuremate nelikveoliste BMW-de korral. Kampaania raames pakume varuosadele kuni 25% soodustust ning töödele kuni 10% soodustust.
BMW MOOTORIKETI ELUIGA (KETTIDE ELUIGA)
Reeglina on BMW sõidukite mootorikettide eluiga lühem kui mootoril endal. Ideaalsete töötingimuste korral on mootoriketid võimelised vastu pidama 200-300 tuhat kilomeetrit, kuid on olnud ka juhtumeid, kus üks mootori kettidest puruneb juba 150 tuhande kilomeetri juures. Suurimaks teguriks kettide väljavenimisel on õlivahetuse välp ning õli kvaliteet ja sõiduki kasutamisomadused. Kui auto on teinud enamasti lühikesi sõite ja palju külmkäivitusi, võivad mootoriketid vajada vahetamist juba 100-150 tuhande kilomeetri järel. Kui autoga tehakse pigem pikki sõite ning mootoriõli on vahetatud tihemini, kui tehas seda soovitab, saab ka mootorikettide vahetust tunduvalt edasi lükata.
MOOTORIKETTIDE KULUMIS TUNNUSED
Väliselt on BMW mootorikettide seisukorda keeruline kindlaks määrata: erinevalt hammasrihmast on mootoriketid mootori sees peidus ning mootori enda töötamise müra summutab edukalt kulunud mootorikettide klõbina. Seetõttu on vaja eriti hoolikalt tähele panna kettide kulumise kaudseid tunnuseid.
-
- Mootori ja käigukasti ebaühtlane koostöö. Käigukast võib hakata käike vahetama „jõnksuga“ või toimuvad käiguvahetused tavapärasest kõrgemal pöördel.
- Iseloomulik klõbin (metalliline sahin, kõrin) väljaveninud mootorikettide korral (selle hääle tunneb BMW-dele spetsialiseerunud spetsialist kohe ära, seega soovitame pöörduda veninud kettide kontrolliks endale sobivasse teenindusse või tulla autot näitama Carzone Autokeskusesse).
- Mootor lakkab käivitumast. (väljaveninud mootorikett tegi ülehüppe üle nukkvõlli kulunud ketiratta hamba või purunes).
- KUI BMW MOOTORIKETTE EI ASENDATA ÕIGEAEGSELT
- Erinevalt gaasijaotussüsteemi hammasrihma (mis asub väljaspool mootorit) purunemisest põhjustab mootoriketi purunemine (mootori sees) mootori sisemuses tõsiseid kahjustusi. See on üks jõuagregaadi kallimaid ja aeganõudvamaid remonditöid.
- Mootoriketi purunemine (või ülehüpe üle ketiratta hamba) toob kaasa klappide ja kolbide töö desünkroniseerimise. See võib põhjustada olukorra kus mootori kolb ja klapp “põrkavad” kokku. Sellise „kohtumise” tagajärjel klapid kõverduvad, kolb saab löögi klapi taldrikult, põlemiskambrisse tekivad sügavad vigastused, viga võib saada isegi klapipesa, -juhthülss, -tõukur, -nookur ja nukkvõllid koos nukkvõllide raamiga;
- Tugevalt välja veninud mootorikett hüppab reeglina üle mitme ketiratta hamba korraga ja mootor ei käivitu sellisel juhul üldse ning kui see juhtub sõidu ajal, siis on selle tagajärjeks tavaliselt tõsised mootori sisemised kahjustused ja olukord lõppeb reeglina kas mootori vahetusega või suurema mootoriremondiga. Remondi ulatuse saab selgeks teha mootori lahkamise käigus. Paremal juhul võib mootori taas elule aidata vaid ca. 2000-2500 eurose väljaminekuga;
- Väljaveninud mootorikett häirib ka gaasijaotussüsteemi faaside muutmise süsteemi (VANOS), klappide tõstmise reguleerimise (Valvetronic), kütuse õige õhuga segunemise ja muude mehhanismide tööd. Tihti on tekkinud olukord, kus klient kurdab teatud mootoriga seotud murede üle, millede lahenduseks on tihti hoopis mootori vana ketiliini vahetus uue ketiliini vastu.
MIS KULUTAB BMW MOOTORIKETTE?
Ühelt poolt see, et mootoriketid on „peidetud” mootorisse, mis kaitseb mootorikette välismõjude eest ja muudab selle töö vaiksemaks, teisest küljest muutub just see eelis hammasrihma ees mootorikettide jaoks ka peamiseks ohuteguriks. Mootorikettide seisukord sõltub suuresti mootoriõli kvaliteedist, õli asendamise perioodilisusest ning määrde puudujääk on selle ajami kiirenenud kulumise peamiseks põhjuseks!
- Kulunud ketipinguti võib põhjustada mootoriketi pingutuse nõrgenemist ja selle tagajärjel mootoriketi ülehüpet ja/või gaasijaotussüsteemi faasinihet;
- Samuti ei saa ebapiisava õlisurve korral oma tööga hakkama hüdrauliline mootoriketi pinguti (mootoriketi pingutus nõrgeneb ja tekib mootoriketi üle ketiratta hammaste ülehüppe risk);
- Mootori kulunud ketirattad võivad samuti põhjustada mootoriketi ülehüpet või koguni puruneda!
- Mootorikettide kiirenenud kulumist põhjustab ka halva kvaliteediga, antud mootorile sobimatu või pikema aja jooksul välja vahetamata mootoriõli;
- Mootoriketid kuluvad vanusega: aja jooksul nõrgenevad lülide liigendühendused ja mootorikett venib välja;
- Lisaks kulutab ja koormab mootorikette pöörete järsk tõus, samuti mootori pikaajaline töö maksimaalsetel koormustel, ehk siis kui kahtlustate, et teie BMW ketid võivad olla välja veninud, soovitame autoga sõita väga rahulikult!
KUIDAS BMW MOOTORIKETTE ASENDADA EI TOHI!
Selleks, et vältida mootorikettide tugevat väljavenimist, ülehüpet üle ketiratta hammaste või purunemist, tuleb mootoriketid ja selle liini osad asendada vastavalt tootjatehase soovitustele. Seejuures tasub pöörduda vaid nende teeninduskeskuste poole, kel on piisav BMW-dega töötamise kogemus ja kõik vajalikud seadmed.
- Mootorikettide venivuse ja ajastuse mõõtmine toimub ainult spetsiaalsete BMW eritööriistade abil;
- Uue mootori ketiliini paigaldamisel tuleb rangelt kinni pidada BMW tehase poolt etteantud pingutusmomentidest;
- Mootorikette ei ole lubatud asendada ilma samal ajal ketirattaid, polte, pinguteid ja ketitaldasid (pingutus ja summutusribasid) vahetamata;
- Mootorikette kontrollides või neid vahetades ei tohi pöörata väntvõlli mootori töötamisele vastassuunas;
- Ajastust mõõdetakse väntvõlli käsitsi keerates;
- Ei ole lubatud asendada mootorikette asendamata seejuures mootoriõli ja õlifiltrit.
KUIDAS TOIMUB MOOTORIKETTIDE VAHETUS ETTEVÕTTES CARZONE AUTOKESKUS
- Mootoriketi vahetamise korral, selle eemaldamisel ja uue paigaldamisel kasutame tootjatehase poolt sertifitseeritud spetsiaalseid tööriistu ja diagnostikaseadmeid;
- Mootoriketi asendamise korral juhindume kehtivatest tehnilistest eeskirjadest;
- Samaaegselt mootorikettide asendamisega vahetame välja mootoriõli ja õlifiltri;
- Mootoriketi asendamise korral vahetame alati välja vajalikud poldid, tihendid, pingutid, ketirattad ning pingutus- ja summutusribad.
- Jälgime BMW varuosade sarja värskeimaid uuendusi ja kasutame oma töös (sealhulgas ajamimehhanismi asendamise korral) ainult mootoriketi uusimaid modifikatsioone ja tootja poolt heaks kiidetud originaalvaruosi!
MIKS TASUB ASENDADA MOOTORI KETILIIN JUST CARZONE AUTOKESKUSES
- Mootoriketi asendamisel kasutame originaalvaruosi ja kulumaterjale.
- Ostame kõik originaalvaruosad igaks remondiks otse BMW kesklaost.
- Anname garantii oma mootorikettide asendustööle ning varuosadele.
- Pakume remonditööde ajaks TASUTA asendusautot!
- Pakume võimalust tasuda ESTO abiga tööde eest teatud tingimustel osade kaupa, sealjuures ilma kõrvalkulude ja intressideta.
Hinnapakkumise saamiseks palume täita kontaktivorm läbi meie kodulehe või kirjutada meile kiri, kuhu lisate enda eesnime, telefoninumbri, e-maili aadressi ning auto registri numbri või vin koodi.
Hinnapakkumise saadame üldjuhul 2-3 tööpäeva jooksul ning vastame alati tekkivatele küsimustele suurima heameelega!